22 July 2015

niedziela w centrum Londynu

Cześć kochani,

Co słychać?

W dzisiejszym poście chciałabym opowiedzieć Wam jak spędziłam ostatnią niedzielę. W związku z tym, że odwiedziła nas babcia, razem z siostrą zabrałyśmy ją do centrum Londynu, aby pokazać jej kilka najciekawszych miejsc. Wzięłam ze sobą aparat (oraz kartę pamięci, haha!) i zrobiłam mnóstwo zdjęć! Chcę Wam wszystko dokładnie opisać, ponieważ wiem, że dużo osób odwiedza Londyn podczas wakacji i może akurat skorzystacie z naszego planu 'zwiedzania', lub po prostu przyjrzycie się wszystkiemu z bliska! Niestety nie udało nam się zwiedzić wszystkiego i nie pojechałyśmy nawet pod London Bridge, który bardzo lubię, ale jeden dzień to zdecydowanie za mało aby wszystko zobaczyć, a my nie miałyśmy więcej czasu.

Do centrum jeżdżę tylko i wyłącznie metrem - czyli najszybciej i najwygodniej! Kiedyś męczyłam się i jeździłam autobusami, ale zajmowało mi to dwa razy więcej czasu..


Wysiadłyśmy na stacji Green Park, ponieważ jest to tylko kilka minut drogi od Buckingham Palace. Na szczęście trafiłyśmy na dosyć ładną pogodę, więc bardzo przyjemnie nam się spacerowało.


Po wyjściu ze stacji zaraz obok jest park oraz leżaki, na których można usiąść i odpocząć!



Jest i pałac! Co prawda widziałam go już kilka razy, ale za każdym razem robię zdjęcia i tak samo się zachycam, oraz żałuję, że nie mogę wejść do środka, haha! Zawsze jest tam mnóstwo turystów i co chwilę ktoś robi zdjęcia. Czasami można też trafić na zmianę strażników! My niestety przyjechałyśmy troszkę za późno i przegapiłyśmy to wydarzenie.


Przed pałacem znajduje się fontanna, oraz pominik. Jak widać na zdjęciu - panuje tam straaszny tłok i bardzo łatwo się zgubić!



Kolejny punkt naszej wycieczki - National Gallery. Wybrałyśmy się tam ze względu na babcię, ponieważ uwielbia malować i interesuje się przeróżnymi malarzami. Galeria jest przepiękna i straaasznie duża, oraz.. darmowa! Uważam, że to naprawdę świetna sprawa. Można zobaczyć tam obrazy z przeróżnych wieków, namalowane przez największych malarzy, takich jak da Vinci!

National Gallery znajduje się na Trafalgar Square. Jest tam wielka i piękna fontanna, oraz przeróżne pomniki. Można tam usiąść, odpocząć i porobić zdjęcia.









London Eye i Big Ben - tego nie można ominąć! Znajdują się praktycznie obok siebie, więc nie trzeba długo chodzić, lub jeździć, aby je zobaczyć.


Gdybyście zapytali się mnie jeszcze tydzień temu, czy chciałabym wejść na London Eye - odpowiedziałabym NIE! Mam straaaszny lęk wysokości i boję się korzystać z takich atrakcji, ale kiedy moja babcia i 11 letnia siostra zaczęły mnie namawiać z wielkim podekscytowaniem, pomyślałam, że czas najwyższy przezwyciężyć swój strach! 

Szybko kupiłyśmy bilety, żebym nie zmieniła zdania. Przerażała mnie długość kolejki, ale na szczęście wszystko szybko poszło. Zawsze zastanawiałam się jak to jest i czy London Eye zatrzymuje się co chwilę, aby ludzie mogli wskoczyć do kapsuły. I niestety, nie zatrzymuje się, chyba, że ktoś jest z/na wózku! Musiałyśmy szybko wskoczyć i wyskoczyć. Na początku nie było aż tak źle, ale czym wyżej, tym coraz bardziej się bałam, a na samym końcu kręciło mi się w głowie, hah! Pomimo to, jestem bardzo zadowolona i wszystkim, którzy odwiedzą Londyn - polecam! 












Na tym moście, oraz w uliczce obok, zawsze jest mnóstwo przeróżnych atrakcji. Wymalowani ludzie, wygimnastykowani tancerze, malarze, muzycy. Często się tam zatrzymuję i słucham, lub oglądam.



Następnie wybrałyśmy się na spacer, oraz na pizzę.





Następnie podjechałyśmy autobusem na stację Green Park i wsiadłyśmy w metro. Jak widzicie - spędziłyśmy w centrum cały dzień, a nie udało nam się zwiedzić nawet połowy. Pokazałyśmy babci to, co najważniejsze i to, co chciała zwiedzić najbardziej. Najważniejsze, że dopisywała nam pogoda i że nie musiałyśmy chodzić pod parasolką. Zabrakło London Bridge, który jest przepiękny, ale może uda się następnym razem!

Jest jeszcze mnóstwo pięknych miejsc w Londynie, a to co pokazałam Wam powyżej, to dopiero początek. Mam nadzieję, że podczas wakacji odwiedzę chociaż połowę tych miejsc i uda mi się je Wam pokazać.

Jak podoba Wam się centrum Londynu? :-)

Buziaki,
Paulina


9 comments:

  1. Cudownie aż Ci zazdroszczę, że mieszkasz tam nacodzień : ) Jednak moim marzeniem jest wyjazd do Wiednia i może juz w przyszłym roku tak będzie (trzymam sama za to kciuki) hahah! Ale jeżeli przyjdzie mi kiedyś odwiedzić Londyn to na pewno odwiedzę te miejsca co tutaj pokazujesz :) Może uda mi się nawet Cię gdzieś spotkać, hahah! Za marzenia nie krają! Buziaki : *

    ReplyDelete
  2. Zawsze chciałam tam jechać i mam nadzieję że kiedyś moje marzenie się spełni :)
    Rewelacyjne zdjęcia
    Pozdrawiam ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję! i pozdrawiam również :*

      Delete
  3. Jakim aparatem robisz zdjęcia ? :-)

    ReplyDelete
  4. Uwielbiam spędzać czas na South Bank😍

    ReplyDelete
  5. Uwielbiam spędzać czas na South Bank😍

    ReplyDelete
  6. Hej,wiesz może gdzie można zjeść takie angielskie śniadanie w centrum Londynu? ;)

    ReplyDelete