14 October 2015

Motivation

Cześć wszystkim,

Mam nadzieję, że wszystko u Was w porządku! Ja standardowo jestem troszkę zabiegana, ale nie będę narzekać, bo nie jest aź tak źle i na razie daję radę. Cieszę się, że nareszcie znalazłam czas, aby dokończyć dzisiejszy post, bo chciałam go jak najszybciej dodać. Tak jak zauważyliście już pewnie w tytule - chcę Wam napisać o tym, co mnie motywuje i co lubię robić, żeby wziąść się w garść i zrobić coś pożytecznego, haha! Czasami jest mi naprawdę ciężko się za coś zabrać, zwłaszcza teraz, jesienią, jednakże mam kilka swoich niezawodnych sposób. Mam nadzieję, że Wam się przydadzą!

Hi everyone! I hope you're ok! I'm quite busy, as usual, but I will not complain as it is not that bad. I'm glad I finally found time to finish today's post. I wanted to add it as soon as possible. As you probably noticed in the title - I want to write about motivation and what I like to do in order to do something useful. Sometimes it is really difficult for me to do something, especially now, during the Autumn time, but I have some tips and I hope you will find them useful. Enjoy!



Po pierwsze - do niczego nigdy się nie zmuszam. Załóżmy, że jest poniedziałek, a ja dostałam do napisania referat na piątek. Mam na to całkiem dużo czasu, więc jeśli nie mam ochoty zacząć w dniu w którym to dostałam, po prostu się za to nie zabieram. Nie ma sensu. Więcej czasu zajmie mi wymyślanie wymówek i opóźnianie wszystkiego, wmawiając sobie, że przecież patrzenie w śnianę (czasami też sprzątanie, lub zmienianie pościeli) jest o wiele ciekawsze i ważniejsze niż odrabianie lekcji. Ostatecznie skończy się to tak, że po prostu zmarnuję czas nic nie robiąc i nic nie osiągne, a lekcje tak jak nie zostały ruszone, tak też pozostaną. Skoro wiem, że nic tego dnia już nie zrobię, wolę odpocząć, poleżeć, ugotować coś dobrego, pooglądać serial lub film i po prostu zapomnieć na chwilę o tym, co mnie czeka następnego dnia. Po odpuszczeniu sobie wszystkiego tego jednego wieczoru następnego dnia czuję się o wiele bardziej wypoczęta i gotowa do pracy.

First of all - I never force myself to do anything. Let's assume it's Monday and I have to write an essay for Friday. I have lots of time, so if I don't want to start on the day when I received this task, I just simply don't do it. It will take me more time thinking about different excuses and delaying everything (by looking at the wall or cleaning my room), because everything will be more interesting than homework. It will only be the waste of time. When I don't want to do something, I prefer to lie down and relax, cook something delicious, watch my favourite show or a movie and just forget for a moment about what is waiting for me. When I release myself for that one evening then I feel more rested and ready to work on the next day.

Po drugie - organizuję sobie miejsce pracy po swojemu. Wszystko staje się wtedy o wiele bardziej przyjemne. Czy to w domu, czy to w szkole, zawsze sobie wszystko ładnie układam i upewniam się, że mam przy sobie niezbędne rzeczy, takie jak: woda lub herbata, jakaś przekąska, kolorowe długopisy i notatnik, w którym wszystko sobie zapisuję. Dodatkowo, kiedy odrabiam lekcje w domu, lubię zapalić sobie którąś ze swoich ulubionych świeczek i wejść pod ciepły koc. Dzięki temu wszystko staje się od razu lepsze i o wiele przyjemniejsze!

Secondly - I like to organize my work place in my own way. Because of that everything becomes enjoyable. Whether am I at college or at home, I always have to put everything nicely and make sure I have all the necessary things with me, such as: a bottle of water or a cup of tea, a snack, coloured pens and my notebook where I write everything. When I do my work at home, I like to burn my favourite candle and get under a warm blanket and everything becomes instantly better. 

Po trzecie - myślę 'do przodu'. Kiedy już naprawdę brakuje mi chęci do czegokolwiek, zaczynam myśleć o tym, że przecież robię to dla swojego dobra. Nie uczę się dla nauczycieli, czy po to, żeby jak najszybciej wszystko skończyć i oddać. Robię to dla samej siebie, żeby zapewnić sobie lepszą przyszłość. Dzięki temu udaje mi się wziąść w garść i zabrać się za lekcje.

Thirdly - I think 'forward'. When I really don't want to do anything, I'm starting to think that I'm doing all this work for my own benefit. I don't learn for my teachers or just to finish everything as soon as possible and have time off. I do it for myself in order to have better future. It always helps me to get on with the lessons. 

Po czwarte - staram się skończyć wszystko w collegu. Na lekcjach zawsze się skupiam i próbuję zrobić jak najwięcej, żebym miała więcej wolnego czasu w domu, bo jak wiadomo, w domu wszystko jest o wiele ciekawsze niż odrabianie lekcji. Poprzez to, że w collegu daje z siebie wszystko, po powrocie do domu mogę odpocząć i nie muszę się martwić, że czeka na mnie stos lekcji.

Fourthly - I'm trying to finish everything in College. I'm always trying to focus and do as much as possible during my lessons. As a result, I have more free time at home. Because I work really hard in college, after coming back home I can just relax and I don't have to worry about anything. 

To byłoby na tyle! Mam nadzieję, że moje wskazówki Wam się przydadzą!

That is everything! I hope you will use some of my tips!



Buziaki,
Paulina


14 comments:

  1. Nie masz pojęcia jak się cieszę, że piszesz po angielsku!!!
    Super notka<3

    ReplyDelete
  2. Niby takie oczywiste,a często zapominam. Dzięki za przypomnienie;):*

    ReplyDelete
  3. Świetna jest ta ostatnia fotka :) Masz rację.
    |BLOG|

    ReplyDelete
  4. Kochana mam pytanie z ciekawosci chcialam spytac moja szwagierka mieszka na Hounslow West w Londynie to daleko od Ciebie? Dzieki za odpowiedz pozdrawiam :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie chcę za bardzo pisać publicznie o tym, gdzie dokładnie mieszkam :-( więc powiem tyle, że po prostu nie mam tam za daleko, ani też jakoś bardzo blisko, hah!

      Delete
  5. Świetne foto. Najwzżniejsze mieć motywację i dążyć do wyznaczonego celu :)
    Klikniesz u mnie w najnowszym poście?

    http://fashionelja.pl

    ReplyDelete
  6. koniecznie muszę skorzystać z twoich sposobów, bo tej motywacji zdecydowanie mi brakuje ;)

    adgam.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Paulina, pisz może napierw po polsku a potem po angielsku, bo tak to sie strasznie miesza.

    ReplyDelete
    Replies
    1. racja :-) nie zwróciłam na to za bardzo uwagi! w nowym poście zrobiłam już inaczej

      Delete
  8. Moją wielką wadą jest to, że zakładam wiele a robię mało :( Brakuje mi motywacji ... Dziękuję za miłe rady na pewno mi się przydadzą :* <3

    ReplyDelete