21 June 2016

WAKACYJNY PRZEWODNIK PO LONDYNIE

Hej kochani, wiele z Was często zadaje mi mnóstwo pytań na temat tego, co warto zobaczyć w Londynie. W związku z tym, że mamy wakacje i pewnie sporo z Was wybiera się do UK, postanowiłam, że stworzę dla Was specjalny 'wakacyjny przewodnik po Londynie' i pokażę Wam kilka moich ulubionych miejsc i to, co moim zdaniem warto zwiedzić w tym mieście. Oczywiście jest tych miejsc o wiele więcej, ale opiszę Wam tutaj moje ulubione. Mam nadzieję, że z tego skorzystacie i że mój dzisiejszy post Wam się przyda! Pomimo tego, że mieszkam tutaj już 5 lat (wow!), cały czas odkrywam coraz to piękniejsze i ciekawsze miejsca i zakochuje się w tym mieście jeszcze bardziej. 
Poza tym, co u Was, jak spędzacie wakacje, gdzie się wybieracie? Jeśli dopisuje Wam pogoda - możecie wysłać trochę słonka do mnie, bo tutaj niestety deszczowo i pochmurnie. Mam nadzieję, że to się zmieni, chociażby tylko na kilka dni, lub po prostu dodam wszystkie moje letnie ubrania do wyprzedaży którą planuję zrobić tutaj już za kilka dni i w ten oto i sposób oficjalnie pożegnam się z wakacjami, haha (oby nie!). 

Hey everyone! Many of you often ask me about what should you see in London. As we have holidays now and probably a lot of you will visit UK, I decided that I will create a special 'Holiday Guide in London' and I'll show you a few of my favorite places I think is worth visiting in this city. There is a lot more, but I will show you my favorite places. I hope you will take advantage of this and that my today's post will be useful for you! 
Despite the fact that I live here already for 5 years (wow!), I still discover more and more beautiful and interesting places and I fall in love with this city even more. 
Besides, how are you, how do you spend your holidays, where are you going? If the weather is nice in where you live - you can send me some sunshine, because here, unfortunately - it is rainy and cloudy. I hope that this will change, even for only couple of days, or I will sell all of my clothes in my 'sale' that I'm planning to do here later this week and I will say goodbye to all of my summer clothes, haha (hopefully not!).


Moja ulubiona dzielnica - Notting Hill. Nigdy mi się nie znudzi, nawet jeśli miałabym ją odwiedzać codziennie. Moim marzeniem jest kiedyś tam zamieszkać! Mnóstwo pięknych uliczek, kolorowych domków, uroczych kawiarenek i ciekawych sklepów. 

My favorite - Notting Hill. I will never get bored with this place, even if I will have to visit this place everyday. My dream is to live there. There is lots of beautiful streets, colorful houses, cute cafes and interesting shops. 



Cieszę się, że mam tam tak blisko! Jest to moje 'happy place', gdzie zawsze poprawia mi się humor i spędzanie tam czasu daje mi wiele radości. Mamy tam z mamą nawet swoje ulubione miejsce parkingowe i stolik w kawiarni, haha! 

I'm so glad it is close to me! It is my 'happy place', where I'm always happy and it gives me lots of happiness. We even have our favorite parking space and table in cafe with my mum, haha! 

Hyde Park uwielbiam o każdej porze roku! Wiosną często wybieram się tam na wycieczki rowerowe, zimą cudownie się tam spaceruje oraz można odwiedzić 'Winter Wonderland', jesienią jest tam wspaniały klimat, a latem można urządzać pikniki i wylegiwać się na leżakach. 

I just love Hyde Park at every time of the year! In Spring time, I'm often going there cycling, during the Winter it is a wonderful place to go for a walk and there is also 'Winter Wonderland' there evey year, in Autumn there is a wonderful atmosphere and in Summer time I like to have picnics and relax in the sun. 



To miejsce po prostu ma swój klimat i każdy znajdzie tam coś dla siebie! Jest tam mnóstwo dobrych restauracji, dużo sklepów i fajne miejsca na zdjęcia, haha! 

This place just has its own climate and everyone will find something what they like! There is plenty of good restaurants, lots of shops and nice places for photos, haha!



Pomimo tego, że i Big Ben i London Eye widziałam już tysiące razy, lubię odwiedzać te miejsca i dzięki nim uświadamiam sobie tylko, jak bardzo podoba mi się Londyn. Znajdują się one obok siebie, zaraz przy stacji metra 'Westminster'. 

Despite the fact that I already saw Big Ben and London Eye for about thousand times, I like to visit these places and thanks to them I just realize how much I like London. They are located next to each other, right next to the 'Westminster' station.


Można tam doświadczyć typowego 'Big City Life', haha! Jest tam dużo biurowców jak i ciekawych restauracji z pięknymi widokami, na przykład 'Duck&Waffle' lub 'Sky Garden'. 

Visiting Canary Wharf, you can experience the typical 'big city life', haha! There is a lot of offices, big buildings and interesting restaurants with beautiful views, for example: 'Duck&Waffle' or 'Sky Garden'.

Tego miejsca nie można pominąć! W końcu każdy musi zobaczyć, jak żyje angielska królowa. Zazdroszczę jej, haha! Nie jest to daleko od Big Bena i London Eye, można przejść się tam na piechotkę (około 15 minut), lub podjechać kawałek autobusem 3, 12, 88, 159 lub 453 i kawałek się przjeść 

This place can't be missed! At the end, everyone has to see how the English queen lives. I'm jealous, haha! It is not far away from Big Ben and London Eye, you can walk there (for about 15 minutes), or take bus number 3, 12, 88, 159 or 453 and walk for a bit.  
O tej ulicy słyszał pewnie każdy z Was! Mnóstwo sklepów i restauracji. Na zakupy polecam wybrać się tam już wcześnie rano, bo przedzieranie się tam przez tłum ludzi może być czasami naprawdę bardzo męczące. 

Probably everyone of you heard about this street already! Lots of shops and restaurants. For shopping, I recommend you to go there really early in the morning, as sometimes it might be hard to go through the crowd of people. 

I hope you will like it, 
Love



1 comment:

  1. Super post<3 mam nadzieję, że kiedyś uda mi się przylecieć do Londynu:(

    ReplyDelete