21 July 2016

summer plans / to do list :

W związku z tym, że mam (straszną!), obsesję na punkcie planowania i uwielbiam mieć wszystko dokładnie ustalone, wpadłam na pomysł, że poświęcę dzisiejszy post na krótką listę rzeczy, które chciałabym zrobić tego lata. Dzięki temu o niczym nie zapomnę i znając mnie będę wracała i czytała ten post codziennie, a ktoś z Was być może zainspiruje się i spędzi swój wolny czas w podobny sposób. Nie lubię marnować czasu i wychodzę z założenia, że powinniśmy wykorzystać wakacje w stu procentach. Tak, to prawda - jest to nasz czas wolny, kiedy nareszcie nie mamy szkoły i jesteśmy zwolnieni od nauki i reszty obowiązków, ale nie warto przespać całych tych dwóch miesięcy, lub przeleżeć je w łóżku z laptopem, oglądając film lub serial. Wiele razy spędziłam swoje wakacje właśnie w ten sposób i nie chcę więcej popełnić tego samego błędu. Już od początku tego roku wiedziałam, że tegoroczne lato spędzę w inny sposób. Przede wszystkim poszłam do pracy, aczkolwiek pracuję tylko kilka dni w tygodniu i dalej mam czas na przyjemności i pomimo pracy znajduję czas na inne zajęcia. Latem, wolny czas lubię spędzać poza domem. Moim numerem jeden są spacery - obojętnie o jakiej porze dnia i w jakim miejscu, oby tylko jak najdłuższe. Staram się też czytać więcej książek (o których mogę napisać Wam więcej w następnym poście) i.. przejdę już do mojej listy! 

As I have a (terrible!) obsession with planning and I love to have everything exactly planned, I came up with the idea of writing a short list with things I would like to do this summer. Because of that, I won't forget about anything as I will probably read this post everyday and I can hopefully inspire some of you to do some of those things. I don't like to waste my time and I assume that we should take the full advantage of our holidays. Yes, it's true - this is our free time, when we finally don't have to go to school and we don't have to worry about exams and other staff, but we shouldn't waste this time sleeping and watching Netflix. I spend my holidays in this way many times and I don't want to make this mistake again. I knew I will spend this summer differently from the beginning of the year. First of all, I went to work. Although I work only for a few days per week, I still have time for pleasures and despite my work, I find time for other activities. During the summer, I like to spend time outside. My number one is walking - no matter at what time of the day and where, the most important thing is to walk as long as possible. I'm also trying to read more books (which I can write about more in the next post), and.. let's start with my list!
Po pierwsze - Zwiedzać, zwiedzać i jeszcze raz zwiedzać. Co prawda wybieram się na moje wymarzone wakacje już na początku września, ale chciałabym pojechać gdzieś jeszcze przed tym wyjazdem. Zamiast kolejnej pary butów lub torebki, lepiej jest wydać pieniążki na bilet (niekoniecznie samolotowy, chodzi mi tutaj także o pociąg czy autobus) i odwiedzić jakieś ciekawe miejsce i po prostu spędzić czas inaczej niż zawsze. Moim tegorocznym celem jest: Francja, Włochy lub Hiszpania - cały czas próbuję się zdecydować! 

First - Travelling, travelling and again - travelling. I'm going on my dream holidays at the beginning of September, but I would like to go somewhere else before this big trip. Instead of buying another pair of shoes or handbags, it is better to spend some money on a ticket (not necessarily for tickets for an airplane, I'm also talking about trains or busses) and visit some interesting place and just spend time differently. My aim for this year is France, Italy or Spain - I'm trying to decide.


Po drugie - Mogłabym to połączyć z pierwszym punktem, ale postanowiłam rozbić to na dwie części. Chciałabym częściej jeździć nad morze. Być może brzmi to banalnie, ale ja uwielbiam spędzać tam czas i dzięki temu mogę się oderwać od rzeczywistości i odpocząć troszkę od Londynu. 

Second - It could be combined with the first point, but I decided to break it into two parts. I would like to go to the seaside more often. This might sound quite boring, but I love spending time there, so I can get away from reality and relax a little bit from London.


Po trzecie - Spędzić mniej czasu na zamartwianiu się wszystkim i cieszyć się chwilą. Tak jak wspominałam wcześniej - wakacje to czas odpoczynku, zero szkoły, zero stresu, egzaminów i wszystkiego z tym związanym. 

Thirdly - Spend less time worrying about everything and just enjoy the moment. As I mentioned earlier - holidays are for rest, there is no school, no stress and no exams. 


Po czwarte - Pojechać na festiwal muzyczny lub koncert. Po pierwsze - niezapomniane wspomnienia, a po drugie - super zabawa. W tamtym roku wybrałam się z Maćkiem na mój pierwszy większy festiwal i bardzo fajnie go wspominam. Chętnie to powtórzę! 

Fourth - Go on a music festival or concert. It will give us unforgettable memories and super extra fun. I went on a big festival with Maciek last year and I have such a nice memories of that. 

Po piąte - Spędzić jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Czy to spacerując, czy jeżdżąc rowerem, na rolkach, robiąc piknik, pływając łódką, biegając  - obojętnie jak, byleby nie być zamkniętym w czterech ścianach w domu. 


Fifth - Spend lots of time outside. I don't mind if this will be walking, riding a bicycle or rollerskating, making a picnic, swimming or running - no matter how, just not at home! 

Po szóste - Odpocząć, wypocząć, wyspać się za wszystkie czasy i zrobić wszystko to, na co nie miałam czasu w roku szkolnym. Między innymi chodzi mi też tutaj na przykład o śniadania, haha! Nareszcie mam czas, żeby troszkę poeksperymentować. Przed collegem zazwyczaj miałam mało czasu i moje śniadania były nudne i codziennie wyglądały tak samo. Teraz nie muszę się nigdzie spieszyć (no, chyba, że do pracy) i mogę poświęcić na nie troszkę więcej czasu. Moje ulubione śniadanie to: omlety owsiane, rogaliki, jogurt z musli i z owocami i gofry. 

Sixth - Rest, sleep and do all of those things that I didn't have time for during the school year. For example: breakfast, haha! Finally, I have some more time to experiment with it a little bit more. Before college, I didn't have much time to do something and my breakfast wast usually always the same = boring. Now, I don't have to rush anywhere (well, unless I'm going to work) and I can spend more time ont hat. My favorite breakfast: oatmeal omelettes, crossantts, yogurt with muesli and fruits and also waffles.


To byłoby chyba na tyle! Mam nadzieję, że post Wam się spodoba i że sami z niego skorzystacie. 

That would be everything! I hope that you like it and that you will take advantage of it.

Love,

2 comments:

  1. Ja również jestem z tych osób, które lubią mieć wszystko wcześniej zaplanowane;)

    ReplyDelete
  2. Ja też uwielbiam mieć wszystko zaplanowane! :) Fajnie ujęłaś te plany, dobre na wakacje!
    Mój blog :)

    ReplyDelete