Pages

18 September 2018

DOMINICAN REPUBLIC

Cześć wszystkim! Jeszcze kilka dni temu siedziałam na jednej z Dominikańskich plaż i popijałam swoją poranną kawę - a dziś piszę do Was już z Londynu. W związku z tym, że nasz wyjazd był dosyć długi - udało mi się odpocząć i zebrać na nowo myśli, dlatego wróciłam jeszcze bardziej zmotywowana, z nowymi pomysłami na wpisy na bloga, ale.. wszystko po kolei! W dzisiejszym poście opiszę Wam naszą wycieczkę na Dominikanę - krok po kroku, od początku do końca. Zapraszam!

Hi everyone! A few days ago I was sitting on one of the beaches in Dominican Republic and sipping my morning coffee - and today I am writing to you from London. Due to the fact that our trip was quite long - I was able to rest and gather thoughts again, that's why I came back even more motivated, with new ideas for posts on the blog, but... first things first! In today's post I will describe you our trip to the Dominican Republic - step by step, from the beginning to the end. Enjoy!

LOTY/FLIGHTS

Lot na Dominikanę z Londynu trwa około 9h (11h z Polski). Ponieważ lecieliśmy z Heathrow, mieliśmy przesiadkę w Paryżu. Po pierwsze - lot kosztował nas o wiele mniej (dzięki czemu mogliśmy pozwolić sobie na lepszy hotel), oraz mieliśmy lepszy dojazd na lotnisko (Uber). Lotniska takie jak Gatwick, Stansted czy Luton wcale nie są tak blisko Londynu, co oznacza dodatkowe koszta dojazdu, lub parking.
Wiele osób ‚boi się’ przesiadek, a tak naprawdę nie ma w nich nic złego. Jeżeli macie długi postój - zawsze istnieje możliwość opuszczenia lotniska. My zrobiliśmy tak w Brunei i Islandii. Bagaż zdajemy na lotnisku z którego wylatujemy i odbieramy go już po przesiadce, dlatego nie musimy się o to martwić. Tym razem nasza przesiadka w Paryżu była bardzo szybka, dlatego zjedliśmy po bagietce, wypiliśmy kawę i wsiedliśmy w następny samolot.

Do wyszukiwania lotów korzystamy ze strony SKYSCANNER. Jest to wyszukiwarka, która pokaże Wam każdy lot, każdą linię lotniczą i każdą dostępną godzinę. Odkryliśmy dzięki temu linie, o których nigdy wcześniej nie słyszeliśmy. Tym razem postawiliśmy na Air France i na pewno nie będzie to nasz ostatni raz! W drodze do Paryża dostaliśmy rogaliki, kawę i herbatę. Następnie, już po przesiadce, otrzymaliśmy 2 posiłki - obiad oraz deser. Każdy miał dostęp do mini telewizorków z dużym wyborem filmów i seriali, a na fotelach czekały na nas małe poduszki, koc, słuchawki i nakładka na oczy. W drodze na Dominikanę obejrzałam łącznie 2 filmy i 4 odcinki serialu, haha! Jeżeli SKYSCANNER pokaże Wam lot z przesiadką, który będzie o wiele tańszy niż ten bezpośredni - nie bójcie się spróbować!

The flight to the Dominican Republic from London is around 9h long (11h from Poland). Because we were flying from Heathrow, we had connecting flight in Paris. First of all - the flight cost us a lot less (thanks to which we could afford a better hotel), and we had better access to the airport (Uber). Airports such as Gatwick, Stansted and Luton are not so close to London, which means extra travel costs, or parking.

Many people are afraid of connecting flights and to be honest - there is nothing wrong with them. If you have a long stop over - it is always possible to leave the airport. We did it in Brunei and Iceland. You live your luggage at the airport from which you leave and you pick it up at your final destination, so you do not have to worry about it. This time our change in Paris was very fast, so we ate baguette, drank some coffee and got on the next plane.

We use the SKYSCANNER website to search for flights. This website will show you every flight, every airline and every hour that is available. We've discovered lines that we've never heard of before. This time we bet on Air France and it will not be our last time! On our way to Paris, we got croissants, coffee and tea. Then, after the change, we received 2 meals - lunch and dessert. Everyone had access to mini TVs with a large selection of films and series, and small cushions, a blanket, headphones and an eye cap. On the way to the Dominican Republic, I watched a total of 2 films and 4 episodes of the series, haha! If SKYSCANNER shows you a flight with a connection, which will be much cheaper than the direct one - do not be afraid to try!

HOTEL

Zatrzymaliśmy się w resorcie Catalonia i postawiliśmy all inclusive. Uważam, że kiedy wyjeżdżamy na więcej niż 10 dni - jest to idealna opcja. Po pierwsze, resorty mają bardzo dużo do zaoferowania. Ten do którego się wybraliśmy, już od samego rana miał zaplanowane gry i ćwiczenia. Bardzo często chodziłam na poranną gimnastykę lub areobik na plaży - wszystko oczywiście było wliczone w cenę. Następnie wszyscy zbierali się do gry w siatkówkę (nawet ja skusiłam się kilka razy i tak, byłam jedną z tych słabszych), jest też siłownia, naleśnikarnia, kawiarnia, świeże soki, bar z przekąskami i 5 restauracji - Włoska, Tajska, Karaibska, Amerykańska oraz ogólny Bufet. Każdego wieczoru możecie więc jeść w innym miejscu, więc jedzenie nigdy Wam się nie znudzi. Poza tym są też bary, które oferują przeróżne drinki - również te bezalkoholowe - moje ulubione haha! Zawsze porównuję resorty do takich małych miasteczek - bo macie tam naprawdę wszystko. Śniadanie, przekąski, obiady, kolacje, oraz room service - dzięki czemu nigdy nie będziecie głodni. Wiele ludzi zastanawia się jednak co z wyżywieniem, jeżeli wybierzecie się któregoś dnia na wycieczkę? Większość wycieczek zaczyna się około 8, co pozwala nam na zjedzenie śniadania przed wyjazdem. Poza tym - wycieczki zazwyczaj oferują lunch, dlatego nawet jeżeli ominiecie ten hotelowy - na pewno nie będziecie głodni.
Resort w którym się zatrzymaliśmy zrobił na nas naprawdę dobre wrażenie i uważam, że był to strzał w dziesiątkę! I nawet jeśli cena za all inclusive może Wam się wydać z początku całkiem spora - jeżeli wybierzecie dobry resort - będzie to naprawdę dobra inwestycja. Tak się przejadłam, że chyba przejdę teraz na jakąś dietę!

We stayed in the Catalonia resort and decided to take all inclusive. I think that when we leave for more than 10 days - this is the perfect option. First of all, resorts usually have a lot to offer. The one we went to had lots of games and exercises scheduled from the very morning. I was going to gymnastics or aerobics on the beach almost every morning - of course everything was included in the price. Then everyone gathered to play volleyball (even I was tempted several times and yes, I was one of the worst players), there is also a gym, crêperie, cafe, fresh juices bar, snack bar and 5 restaurants - Italian, Thai, Caribbean, American and a big buffet. Every night you can eat in a different place, so you will never get bored of eating the same food. In addition, there are also bars that offer various drinks - also non-alcoholic ones - my favorite haha! I always compare resorts to small towns - because you really have everything in there. Breakfast, snacks, dinners and room service - so you will never be hungry. Many people, however, wonder what to eat if you go on a trip for the whole day? Most tours start around 8, which allows you to eat breakfast before departure. Besides - trips usually offer lunch, so even if you miss this in your hotel - you will definitely not be hungry.

The resort we stayed in made a really good impression on us and I think it was a hit! Even if the price for all inclusive can look like it is quite a lot - if you choose a good resort - it will be a really good investment. I so overeat that I think I will go on a diet now!

Czym się kierować wybierając resort i lokalizację/What to look for when looking for a resort and location?

Zawsze sprawdzam każdy hotel/resort używając tripadvisor. Jest to strona internetowa, na której turyści zamieszczają swoje opinie. Często są one bardzo dokładne i zawierają nawet zdjęcia. Dzięki temu możecie się zorientować, czy dany hotel jest warty Waszej uwagi i czy nie będzie to strata pieniędzy. Nie patrzcie jednak tylko i wyłącznie na te hotele, które mają największą liczbę gwiazdek. Czasami ludzie lubią sobie trochę ponarzekać, co obniża ocenę hotelu. Na przykład - jeden z Panów ocenił nasz resort źle, ponieważ.. musiał sam sobie robić rano kawę :P

Jeżeli chodzi o lokalizację - jedna strona Dominikany leży przy morzu Karaibskim, a druga przy oceanie Atlantyckim. Obie te strony są tak samo piękne, ale czasami można trafić na wodorosty (ocean Atlantycki). Mnie osobiście zauroczyły plaże - czysty piasek i mnóstwo palm. Poza tym wydawało mi się, że Dominikańskie plaże są znacznie szersze niż wszystkie inne które dotychczas widziałam.

I always check every hotel/resort using tripadvisor. This is a website where tourists post their opinions. They are often very accurate and even contain photos. Thanks to this, you can find out if the hotel is worth your attention and whether it will not be a waste of money. However, do not look only at those hotels that have the highest number of stars. Sometimes people like to complain a little, which lowers the hotel's rating. For example - one of the gentlemen assessed our resort badly because... he had to make himself a cup of coffee in the morning :P

As for the location - one side of Dominican Republic is located by the Caribbean Sea and the other side is by the Atlantic Ocean. Both sides are just as beautiful, but sometimes you can find seaweed (Atlantic Ocean). I personally fell in love with the beaches - clean sand and lots of palm trees. Besides, it seemed to me that the Dominican beaches are much wider than all the others I have seen so far.

WYCIECZKI/EXCURSIONS

Co warto zobaczyć podczas wakacji na Dominikanie? Na pewno wyspę Saonę! Piękne miejsce. Dalej nie mogę uwierzyć, że prawdziwe. Wyprawa na Saonę zajmie Wam cały dzień. Możecie tam dopłynąć na katamaranie, lub speed boat. My wykupiliśmy wycieczkę z hotelu. Zaraz po śniadaniu odebrał nas transfer, który dowiózł nas na katamaran. Spędziliśmy na nim lekko ponad godzinę. W tle leciała muzyka, dostaliśmy picie, opalaliśmy się i podziwialiśmy piękne widoki. Następnie mieliśmy 3 godziny dla siebie na plaży, oraz otrzymaliśmy lunch. O godzinie 15 czekała na nas łódka, którą popłynęliśmy w jeszcze jedno miejsce. Zatrzymaliśmy się w krystalicznie czystej wodzie, w której można było znaleźć starfish, po czym wróciliśmy do portu. Czy warto się tam wybrać? Zdecydowanie tak. To tak jakby kilka atrakcji w jednym - katamaran, zwiedzanie wyspy, łódka. Pamiętajcie jednak, że podczas wykupowania wycieczek od Dominikanczyków, nawet tych które przechodzą przez hotel - warto się targować. Wycieczki nie mają stałej ceny, więc każdy tak naprawdę płaci coś innego. My na przykład zaplaciliśmy $150 za parę - co uznaliśmy za stosowną cenę, ponieważ musieliśmy jeszcze dojechać do portu. Para z hotelu obok zapłaciła natomiast $120, dlatego pamiętajcie - nigdy nie przystawajcie na pierwszą cenę!

What is worth seeing during holidays iN Dominican Republic? Surely the island of Saona! Lovely place. I still can not believe it is real. A trip to Saona will take you all day. You can get there on a catamaran or speed boat. We bought a trip from our hotel. Shortly after breakfast, we were picked up by a transfer, which brought us to the catamaran. We spent just over an hour on it. Music was running in the background, we were drinking, sunbathing and admiring the beautiful views. Then we had 3 hours for ourselves on the beach and we received lunch. At 15 o'clock a boat was waiting for us, which we sailed to one more place. We stopped in the crystal clear water where we could find starfish and then we returned to the port. Is it worth going there? Definitely yes. It's like a few attractions in one - a catamaran, a tour of the island and a boat. Remember, however, that when buying trips from Dominicans, even those that pass through the hotel - it is worth bargaining. Tours do not have a fixed price, so everyone really pays something else. For example, we paid $150 for both of us - which we considered the right price, because we still had to get to the port. A couple from the hotel next to us paid $120, so remember - never stop at the first price!

Podsumowując - zaliczam ten wyjazd do naprawdę udanych! Uważam jednak, że poprzez fakt, że lot tam jest dosyć długi, a różnica czasu to 5h z Londynu, lub 6h z Polski - warto jest wybrać się tam na minimum 10 dni. My idealnie wypoczęliśmy się, odcięliśmy się od rzeczywistości i wróciliśmy wypoczęci i gotowi do pracy. To był naprawdę super wyjazd! Dajcie znać czy byliście kiedyś na Dominikanie i jak Wam się podobało, buziaki!

To sum up - I find this trip really successful! However, I think that due to the fact that the flight there is quite long and the time difference is 5h from London, or 6h from Poland - it is worth going there for a minimum of 10 days. We perfectly rested ourselves, separated ourselves from reality and came back rested and ready to work. It was a really great trip! Let me know if you were in the Dominican Republic and if you liked it, kisses!

2 comments:

1. Czy te świeże soki, kawiarnia, naleśnikarnia itp były w cenie all inclusive? Czy dodatkowo płatne? :)